اخبار و مقالات

تنظیمات کلاچ برقی فقط در 5 دقیقه

تنظیمات کلاچ برقی فقط در 5 دقیقه

تنظیمات کلاچ اتوماتیک

با توجه به تفاوت در نوع خودرو و قدرت دیسک و صفحه کلاچ هر خودرو به خودروی دیگر و حتی نوع رانندگی هر راننده نیاز است که کلاچ اتوماتیک در هر خودرو، تنظیمات مربوط به خود را داشته باشد ضمن اینکه تنظیمات اولیه (کارخانه) به گونه ایست که به صورت عام عملکرد خوبی داشته و تنظیمات با دیاگ صرفا نقش تنظیمات دقیق تر و با اصطلاح پیشرفته را دارد .
یکی از مزایای کلاچ اتوماتیک اتاکو که محصولات مشابه دیگر فاقد آن می باشند علاوه بر وجود تنظیمات دستی که در اختیار مشتری قرار دارد، بهره مندی از تنظیمات با دیاگ نرم افزاری میباشد (در اختیار تکنسین نصب)  می باشد که شرکت اتاکو در راستای اهداف عالیه خود که رضایت مندی بیشتر مشتریان خود است. این امکان را در اختیار تمام نمایندگی های مجاز خود قرار داده است .
در این مقاله سعی بر آن است که بتوانیم تنظیمات دستی این محصول را که در اختیار مشتریان می باشد و از طریق کلید های روی سردنده قابل اجراست را به صورت کامل شرح دهیم تا بتوانید در صورت نیاز بدون مراجعه به مراکز خدمات شرکت نسبت به انجام تنظیمات اقدام نمایید.

تنظیمات کلاچ اتوماتیک با سردنده HAC

تنظیمات کلاچ برقی فقط در 5 دقیقه

معرفی کلید های تنظیمات 

  • کلید UP  (جهت بالا)
  • کلید DOWN  (جهت پایین)
  • کلید OFF  (خاموش)
  • کلید ON  (روشن)

روشن و خاموش نمودن سیستم 

  • با نگه داشتن کلید  OFF به مدت 3 ثانیه سیستم خاموش می گردد.
  • با زدن کلید ON و با شنیدن صدای بوق سیستم روشن می شود.

انواع تنظیمات در کلاچ برقی اتاکو

  • تنظیمات نیم کلاچ
  • تنظیمات بین دنده ای
  • نحوه استفاده از آپشن کنترل خودرو در شیب (HAC)
  • فعالسازی سیستم سوئیچ مخفی الکترونیک
  • غیرفعال سازی سیستم سوئیچ مخفی الکترونیک
  • تغییر رمز سیستم سوئیچ مخفی الکترونیک
  • سامانه اعلام استهلاک دیسک و صفحه

شرح تنظیمات کلاچ برقی

تنظیمات نیم کلاچ در کلاچ برقی

پس از قرار دادن خودرو در حالت دنده یک، خودرو حرکتی سریع دارد به طوری که ممکن است خاموش گردد. در این حالت، کلید جهت پایین (DOWN) را چند بار می زنیم تا حرکت خودرو آهسته تر گردد. که این عمل باعث می شود نقطه نیم کلاچ پایین تر بیاید.

پس از قراردادن خودرو در حالت دنده یک، خودرو حرکتی ندارد به طوری که حرکت اولیه خودرو نیازمند گاز دادن بیشتری است. در این حالت کلید جهت بالا را چند بار می زنیم تا حرکت اولیه خودرو سریع تر شود. که این عمل باعث می شود نقطه نیم کلاچ بالا تر بیاید.

تنظیمات بین دنده ای در کلاچ برقی

چنانچه تعویض دنده ها همراه با ضربه باشد و به اصطلاح خودرو کله یا تقه بزند در این حالت کلید کلاچ گیری را گرفته و همزمان کلید جهت پایین (DOWN) را چند بار می زنیم. این عمل باعث می شود هنگام گاز دادن، کلاچ نرم تر بالا بیاید.

چنانچه تعویض دنده همراه با گاز اضافی باشد و به اصطلاح خودرو گاز هرز بخورد در این حالت کلید کلاچ گیری را نگه می داریم و همزمان کلید جهت بالا را چند بار می زنیم. این عمل باعث می شود هنگام گاز دادن، کلاچ سریع تر بالا بیاید.

فعالسازی H.A.C در سربالایی در کلاچ برقی

کلید  جهت  بالا (UP) و  کلید جهت پایین (DOWN) را به طور همزمان می زنیم که در این زمان با شنیدن صدای بوق مخصوص، وضعیت HAC فعال می گردد.

نکته

تنظیمات پیش فرض HAC برای شیب های ملایم تنظیم شده است.

نکته

در صورتیکه در شیب های تند تر قرار گرفتیم و خودرو همچنان برگشت به عقب دارد، برای تعریف شیب های تندتر پس از فعال کردن وضعیت اچ ای سی از کلید جهت بالا (UP) استفاده می کنیم. 10نوع شیب مختلف تعریف شده است.

هنگامی که خودرو از حالت شیب خارج شد و به وضعیت پایدار و سطح صاف رسید، سیستم به صورت هوشمند و با به صدا درآمدن 3 بوق از وضعیت HAC  خارج می شود و نیازی به زدن هیچ کلیدی نمی باشد.

فعال سازی سیستم سوئیچ مخفی الکترونیک در کلاچ اتوماتیک

خودرو در حالت روشن، متوقف و دنده را در وضعیت خلاص قرار داده. بعد گرفتن همزمان کلید کلاچ گیری و ترمز به مدت 10 ثانیه، شنیدن 5 بوق نشانه فعال شدن سیستم ضد سرقت می باشد. حال می توانید خودرو را خاموش کنید.

پس از انجام مراحل بالا دزدگیر شما فعال شده است.

غیر فعال سازی دزد گیر با وارد کردن رمز

مراحل غیرفعال کردن دزدگیر و روشن کردن خودرو

  1. رمز خود را وارد می کنیم.
  2. کلید کلاچگیری و ترمز را به مدت 10 ثانیه نگه می داریم، با شنیدن صدای بوق خودرو آماده استارت می گردد.

نکته

در صورتیکه رمز اشتباه وارد شده باشد سیستم با اعلام بوق به مدت 2 ثانیه به راننده اطلاع می دهد که رمز را صحیح وارد نکرده است.

تنظیمات کلاچ برقی فقط در 5 دقیقه

تغییر رمز و بارگذاری رمز جدید

  1. خودرو را در وضعیت دنده خلاص خاموش کرده و سوییچ را باز می نماییم.
  2. سپس کلید کلاچگیری و ترمز را بصورت همزمان به مدت 10 ثانیه  نگه می داریم تا 5 بوق شنیده شود و پس از آن کلید و ترمز را رها می کنیم.
  3. رمز قبلی را وارد می کنیم در صورت صحیح بودن رمز وارد شده صدای 5 بوق شنیده می شود.
  4. مجدد کلید کلاچگیری و ترمز را 10 ثانیه می گیریم تا صدای 5 بوق شنیده شود.
  5. کلید و ترمز را رها کرده و رمز جدید را وارد می کنیم.
  6. جهت ذخیره رمز جدید مجدد کلید کلاچگیری و ترمز را همزمان 10 ثانیه نگه میداریم تا صدای 5 بوق شنیده شود که موفقیت در تغییر رمز می باشد.

سامانه اعلام استهلاک دیسک و صفحه

در صورتی که خودرو به مدت 20 ثانیه در دنده باشد و متوقف باشد، سیستم با اعلام سه تا بوق به راننده اطلاع می دهد که  یا خودرو را خلاص کند یا به حرکت ادامه دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *